Kategorie

Blog Wydawnictwa

Newsletter

Jakość usług medycznych w Polsce Powiększ do pełnego rozmiaru

Jakość usług medycznych w Polsce

Autorzy: Joanna Rosak-Szyrocka, Stanisław Borkowski

Ilość stron: 153

Oprawa: miękka 

Rok wydania: 2010

ISBN: 978-83-61949-20-6

Więcej szczegółów

ksiazka_6

Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać conajmniej 10 sztuk tego produktu.

22,41 zł

Jakość usług medycznych w Polsce <p><span>We współczesnym świecie,w którym bardzo dużo mówi się o konkurencji, problem jakości stał się jednym z najważniejszych zagadnień.</span><br /><span>Nowoczesna organizacja, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności,</span><br /><span>powinna stawiać na jakość, gdyż to jakość staje się podstawą skutecznego</span><br /><span>prowadzenia działalności i jest nie tylko czynnikiem sukcesu rynkowego, ale też wyznacznikiem jej kultury. Jakość rozumiana jako coś, co można poprawić,</span><br /><span>wkroczyła w ciągu ostatnich kilku lat także do sektora służby zdrowia. Sytuację tę wymusiła i ułatwiła zmiana ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, reforma ubezpieczeń zdrowotnych i wkraczanie na polski rynek instrumentów takich jak normy ISO, nagrody jakości i programy akredytacyjne. Służba zdrowia to jedna z podstawowych branż związanych ze zdrowiem, będąca gałęzią gospodarki narodowej.Klientem w tym przypadku staje się pacjent zakładu opieki</span><br /><span>zdrowotnej, który zgłasza się po oczekiwany przez niego produkt, którym jest</span><br /><span>rozwiązanie problemu zdrowotnego. W opiece zdrowotnej produktem jest ogół</span><br /><span>świadczonych usług, na które składają się przede wszystkim usługi ściśle</span><br /><span>medyczne, tj. opieka lekarska i pielęgniarska, ale także usługi towarzyszące, np.:hotelarskie, informacyjne. Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na tym obszarze.</span><br /><span>Dostrzeżono zależność między sukcesem zakładu opieki zdrowotnej, a jakością.</span><br /><span>Za jeden z najistotniejszych czynników służby zdrowia uznano satysfakcję</span><br /><span>klientów/pacjentów.Pozostałe czynniki obejmują kompetencje lekarzy i pielęgniarek,a także jakość usług medycznych.Potrzeba dbałości o jakość w służbie zdrowia nigdy nie była kwestionowana, jednak do niedawna niewiele czyniono, aby tę jakość poprawić możliwość obniżenia kosztów działalności placówek medycznych bez negatywnych skutków dla dobra klienta/pacjenta, w wyniku poprawy jakości, tzn.: wyeliminowania marnotrawstwa i wdrożenie zasady "wykonywania wszystkiego dobrze za pierwszym razem". Najczęściej stan i kondycja polskich szpitali dramatycznie różni się od wyobrażeń klientów/pacjentów na ten temat. Do oceny jakości usług medycznych wykorzystywane są różne kryteria.</span></p>
21,34 zł

We współczesnym świecie,w którym bardzo dużo mówi się o konkurencji, problem jakości stał się jednym z najważniejszych zagadnień.
Nowoczesna organizacja, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności,
powinna stawiać na jakość, gdyż to jakość staje się podstawą skutecznego
prowadzenia działalności i jest nie tylko czynnikiem sukcesu rynkowego, ale też wyznacznikiem jej kultury. Jakość rozumiana jako coś, co można poprawić,
wkroczyła w ciągu ostatnich kilku lat także do sektora służby zdrowia. Sytuację tę wymusiła i ułatwiła zmiana ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, reforma ubezpieczeń zdrowotnych i wkraczanie na polski rynek instrumentów takich jak normy ISO, nagrody jakości i programy akredytacyjne. Służba zdrowia to jedna z podstawowych branż związanych ze zdrowiem, będąca gałęzią gospodarki narodowej.Klientem w tym przypadku staje się pacjent zakładu opieki
zdrowotnej, który zgłasza się po oczekiwany przez niego produkt, którym jest
rozwiązanie problemu zdrowotnego. W opiece zdrowotnej produktem jest ogół
świadczonych usług, na które składają się przede wszystkim usługi ściśle
medyczne, tj. opieka lekarska i pielęgniarska, ale także usługi towarzyszące, np.:hotelarskie, informacyjne. Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na tym obszarze.
Dostrzeżono zależność między sukcesem zakładu opieki zdrowotnej, a jakością.
Za jeden z najistotniejszych czynników służby zdrowia uznano satysfakcję
klientów/pacjentów.Pozostałe czynniki obejmują kompetencje lekarzy i pielęgniarek,a także jakość usług medycznych.Potrzeba dbałości o jakość w służbie zdrowia nigdy nie była kwestionowana, jednak do niedawna niewiele czyniono, aby tę jakość poprawić możliwość obniżenia kosztów działalności placówek medycznych bez negatywnych skutków dla dobra klienta/pacjenta, w wyniku poprawy jakości, tzn.: wyeliminowania marnotrawstwa i wdrożenie zasady "wykonywania wszystkiego dobrze za pierwszym razem". Najczęściej stan i kondycja polskich szpitali dramatycznie różni się od wyobrażeń klientów/pacjentów na ten temat. Do oceny jakości usług medycznych wykorzystywane są różne kryteria.

Napisz swoją recenzję

Jakość usług medycznych w Polsce

Jakość usług medycznych w Polsce

Autorzy: Joanna Rosak-Szyrocka, Stanisław Borkowski

Ilość stron: 153

Oprawa: miękka 

Rok wydania: 2010

ISBN: 978-83-61949-20-6

Napisz swoją recenzję