Kategorie

Blog Wydawnictwa

Newsletter

Podstawy metodologiczne nauk o bezpieczeństwie Powiększ do pełnego rozmiaru

Podstawy metodologiczne nauk o bezpieczeństwie

Autor: Bolesław Rafał Kuc, Zbigniew Ściborek

Ilość stron: 145

Oprawa: miękka 

Rok wydania: 2013

ISBN: 978-83-61949-05-3

Więcej szczegółów

ksiazka_11

Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać conajmniej 10 sztuk tego produktu.

30,51 zł

Wyprzedaż Wyprzedaż!

Podstawy metodologiczne nauk o bezpieczeństwie <p><span>Awans wiedzy o bezpieczeństwie do rangi naukowej dyscypliny jest dla naszego środowiska wielkim wyróżnieniem. Kolejnym krokiem jest tworzenie metodologicznego zaplecza dla rozwijającej się naukowej teorii bezpieczeństwa. W praktyce oznacza to potrzebę prowadzenia interdyscyplinarnych badań, których wyniki staną się podstawą rozwoju teorii bezpieczeństwa i działań praktycznych zmierzających do zwiększenia efektywności funkcji prewencyjnej.</span><br /><span>Jednym z celów naszej książki jest upowszechnienie wiedzy o możliwych niebezpieczeństwach i pokazanie w jaki sposób wyniki systematycznie prowadzonych badań mogą prowadzić do minimalizacji, a nawet eliminacji skutków potencjalnych i realnych zagrożeń.</span><br /><span>Książka składa się z dwóch części. W pierwszej omawiane są najważniejsze kwestie bezpieczeństwa i zagrożeń. Proponowana typologia poszerza perspektywę poznawczą wyraźnie wykraczając poza analizę, systematykę i wykładnię stosowaną w naukach wojskowych. Refleksja nad faktycznym stosowaniem, czy też działaniem instrumentów bezpieczeństwa zwiększa pole badawcze poprzez włączenie do spektrum bezpośredniego zainteresowania zjawisk społecznych, przeżyć psychicznych oraz wartości związanych z danym rodzajem zagrożenia.</span><br /><span>W drugiej części książki pokazujemy, w jaki sposób podejście empiryczne do analizy zagrożeń inspiruje do wzbogacenia warsztatu badawczego. Zabieg ten nie implikuje tworzenia nowej, odrębnej aparatury pojęciowej, wręcz przeciwnie chodzi o włączenie do badań nad bezpieczeństwem metod i technik badawczych wypracowanych i stosowanych na gruncie innych dyscyplin naukowych.</span><br /><span>Współpraca z innymi naukami (zwłaszcza społecznymi i psychologicznymi) oraz nawiązywanie do ich osiągnięć nie oznacza mechanicznego przenoszenia wszelkich koncepcji z zakresu wskazanych nauk na grunt nauk o bezpieczeństwie, ale polega na świadomym wyborze tych konstrukcji, które mogą znaleźć szczególnie przydatne zastosowanie do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego.</span><br /><span>Książkę adresujemy do studentów, młodych pracowników naukowych, teoretyków i praktyków specjalizujących się w diagnozowaniu i profilaktyce zagrożeń. Zależało nam, aby prócz koniecznej refleksji teoretycznej, nowo utworzoną dyscyplinę naukową wzbogacić wiedzą wynikającą z prowadzonych badań empirycznych. Jesteśmy głęboko przekonani, że rozwój nauk o bezpieczeństwie jest zależny od umiejętności doskonalenia warsztatu metodologicznego, pomysłowości w zakresie pytań, problemów i hipotez badawczych.</span></p>
29,06 zł

Awans wiedzy o bezpieczeństwie do rangi naukowej dyscypliny jest dla naszego środowiska wielkim wyróżnieniem. Kolejnym krokiem jest tworzenie metodologicznego zaplecza dla rozwijającej się naukowej teorii bezpieczeństwa. W praktyce oznacza to potrzebę prowadzenia interdyscyplinarnych badań, których wyniki staną się podstawą rozwoju teorii bezpieczeństwa i działań praktycznych zmierzających do zwiększenia efektywności funkcji prewencyjnej.
Jednym z celów naszej książki jest upowszechnienie wiedzy o możliwych niebezpieczeństwach i pokazanie w jaki sposób wyniki systematycznie prowadzonych badań mogą prowadzić do minimalizacji, a nawet eliminacji skutków potencjalnych i realnych zagrożeń.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej omawiane są najważniejsze kwestie bezpieczeństwa i zagrożeń. Proponowana typologia poszerza perspektywę poznawczą wyraźnie wykraczając poza analizę, systematykę i wykładnię stosowaną w naukach wojskowych. Refleksja nad faktycznym stosowaniem, czy też działaniem instrumentów bezpieczeństwa zwiększa pole badawcze poprzez włączenie do spektrum bezpośredniego zainteresowania zjawisk społecznych, przeżyć psychicznych oraz wartości związanych z danym rodzajem zagrożenia.
W drugiej części książki pokazujemy, w jaki sposób podejście empiryczne do analizy zagrożeń inspiruje do wzbogacenia warsztatu badawczego. Zabieg ten nie implikuje tworzenia nowej, odrębnej aparatury pojęciowej, wręcz przeciwnie chodzi o włączenie do badań nad bezpieczeństwem metod i technik badawczych wypracowanych i stosowanych na gruncie innych dyscyplin naukowych.
Współpraca z innymi naukami (zwłaszcza społecznymi i psychologicznymi) oraz nawiązywanie do ich osiągnięć nie oznacza mechanicznego przenoszenia wszelkich koncepcji z zakresu wskazanych nauk na grunt nauk o bezpieczeństwie, ale polega na świadomym wyborze tych konstrukcji, które mogą znaleźć szczególnie przydatne zastosowanie do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego.
Książkę adresujemy do studentów, młodych pracowników naukowych, teoretyków i praktyków specjalizujących się w diagnozowaniu i profilaktyce zagrożeń. Zależało nam, aby prócz koniecznej refleksji teoretycznej, nowo utworzoną dyscyplinę naukową wzbogacić wiedzą wynikającą z prowadzonych badań empirycznych. Jesteśmy głęboko przekonani, że rozwój nauk o bezpieczeństwie jest zależny od umiejętności doskonalenia warsztatu metodologicznego, pomysłowości w zakresie pytań, problemów i hipotez badawczych.

Napisz swoją recenzję

Podstawy metodologiczne nauk o bezpieczeństwie

Podstawy metodologiczne nauk o bezpieczeństwie

Autor: Bolesław Rafał Kuc, Zbigniew Ściborek

Ilość stron: 145

Oprawa: miękka 

Rok wydania: 2013

ISBN: 978-83-61949-05-3

Napisz swoją recenzję