Kategorie

Blog Wydawnictwa

Newsletter

Funkcje nauki. Wstęp do metodologii. Nauka nie jest grą. Powiększ do pełnego rozmiaru

Funkcje nauki. Wstęp do metodologii. Nauka nie jest grą.

Autor: Bolesław Rafał Kuc

Ilość stron: 267

Oprawa: miękka

Rok wydania: 2012

ISBN: 978-83-61949-32-9

Więcej szczegółów

ksiazka_1

Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać conajmniej 10 sztuk tego produktu.

30,00 zł

Obniżka!

-5%

31,58 zł

Funkcje nauki. Wstęp do metodologii. Nauka nie jest grą. <p>Jeżeli naukę traktować jako proces zdobywania wiedzy to proces ten można przedstawić w postaci cztero elementowego schematu: fakty- teoria – przewidywanie – fakty. To fakty, jako wynik obserwacji są punktem wyjścia każdej nauki, ale i punktem docelowym. Nauka (wiedza) zaczyna się od obserwacji i kończy się na obserwacji efektów (skutków) wdrażania ustaleń naukowych. Po drodze ważna jest komunikacja, która umożliwia postęp naukowy. Głównym wątkiem, wokół którego skupiają się zawarte w książce rozważania są funkcje nauki, czyli odpowiedź na pytanie czym się nauka zajmuje? Do podstawowych powinności nauki zaliczyliśmy:<br />- opisywanie (funkcja deskryptywna),<br />- wyjaśnianie (funkcja eksplanacyjna),<br />- przewidywanie (funkcja predykcyjna),<br />- ocenianie (funkcja ewaluacyjna).</p> <p>Wykład został wzbogacony o rozważania nad genezą i perspektywami rozwoju nauki, metodyką rozwiązywania problemów naukowych, rolą modeli i badań w doskonaleniu teorii naukowych. Na zakończenie przypominamy Profesora Tadeusza Kotarbińskiego, wielkiego logika, metodologa, twórcę prakseologii, a dla nas, którzy Go znaliśmy – pozostaje On niedoścignionym wzorem uczonego. Książka jest wprawdzie przeznaczona dla młodych adeptów nauki: asystentów, doktorantów, adiunktów, wykładowców, ale przydać się może każdemu, kto interesuje się, a nawet fascynuje rozwojem nauki.</p>
30,08 zł

Jeżeli naukę traktować jako proces zdobywania wiedzy to proces ten można przedstawić w postaci cztero elementowego schematu: fakty- teoria – przewidywanie – fakty. To fakty, jako wynik obserwacji są punktem wyjścia każdej nauki, ale i punktem docelowym. Nauka (wiedza) zaczyna się od obserwacji i kończy się na obserwacji efektów (skutków) wdrażania ustaleń naukowych. Po drodze ważna jest komunikacja, która umożliwia postęp naukowy. Głównym wątkiem, wokół którego skupiają się zawarte w książce rozważania są funkcje nauki, czyli odpowiedź na pytanie czym się nauka zajmuje? Do podstawowych powinności nauki zaliczyliśmy:
- opisywanie (funkcja deskryptywna),
- wyjaśnianie (funkcja eksplanacyjna),
- przewidywanie (funkcja predykcyjna),
- ocenianie (funkcja ewaluacyjna).

Wykład został wzbogacony o rozważania nad genezą i perspektywami rozwoju nauki, metodyką rozwiązywania problemów naukowych, rolą modeli i badań w doskonaleniu teorii naukowych. Na zakończenie przypominamy Profesora Tadeusza Kotarbińskiego, wielkiego logika, metodologa, twórcę prakseologii, a dla nas, którzy Go znaliśmy – pozostaje On niedoścignionym wzorem uczonego. Książka jest wprawdzie przeznaczona dla młodych adeptów nauki: asystentów, doktorantów, adiunktów, wykładowców, ale przydać się może każdemu, kto interesuje się, a nawet fascynuje rozwojem nauki.

Napisz swoją recenzję

Funkcje nauki. Wstęp do metodologii. Nauka nie jest grą.

Funkcje nauki. Wstęp do metodologii. Nauka nie jest grą.

Autor: Bolesław Rafał Kuc

Ilość stron: 267

Oprawa: miękka

Rok wydania: 2012

ISBN: 978-83-61949-32-9

Napisz swoją recenzję